Alfred föddes på BB Stockholm torsdag den 17 februari 2011 klockan 20.19. Flora och Lilly föddes på Huddinge sjukhus tisdagen den 22 oktober 2013 kl 13.02 och 13.05.

torsdag 21 april 2011

Beroende av BabyBjörn


Vårt barn har slutat gilla sin vagn (tillfälligt, hoppas vi). Han verkar undra varför man ska ligga ensam i en vagn när man kan sitta nära mamma eller pappa i BabyBjörnen. Lustigt nog verkar han i och för sig för tillfället gilla Björnen bättre än att sitta direkt i famnen också.
Men detta har inneburit att vagnen har fått åka väldigt mycket ensam medan Alfred suttit i Björnen, för jag tar nästan alltid med mig vagnen också i hopp om att kunna lägga ner honom, men det brukar sluta med att han vaknar så fort jag lägger honom i vagnen och så skriker han och så tar jag upp honom igen. Men det gör förstås att jag får plats med handväskan och eventuella inköpspåsar i vagnen - så just nu har vi en väldigt snygg shoppingvagn värd ungefär 11 000:-...

Inga kommentarer: