Alfred föddes på BB Stockholm torsdag den 17 februari 2011 klockan 20.19. Flora och Lilly föddes på Huddinge sjukhus tisdagen den 22 oktober 2013 kl 13.02 och 13.05.

tisdag 12 juni 2012

Pratglad

Alfred pratar på för fullt nu för tiden, men mest bara med egna ord. Han säger "mamma" till i stort sett allt oavsett vad han vill (han sa "papp" ett tag, men har slutat med det), och så säger han "ka" för katt och "ko" för sko, men utöver det är det inga ord som vi förstår än. Men det är ju förstås oerhört gulligt ändå! Jag har lagt upp en film på Vimeo när han går omkring hemma och pratar för sig själv, men eftersom han är naken i den och jag nyss läste en artikel om en mamma som blev anmäld för att hon lagt ut en film på sina nakna lekande barn så tar jag det säkra före det osäkra (sorgligt, jag vet) och lösenordsskyddar den... Så kära familj och vänner: skriv en kommentar när du vill se filmen så mailar jag lösenordet! Klicka här för att hitta den.

Inga kommentarer: